lauantai 3. toukokuuta 2014

Tätä et ehkä tiennyt


Eräs lempparibloggaajani, AnuElina, heitti minulle haasteen, jossa pitää paljastaa itsestään 29 ennen blogissa paljastamatonta asiaa. Haaste on kehittynyt elämäni aakkoset -haasteesta, joka myös on pyörinyt blogeissa. Olipas vaikea haaste, kovasti piti miettiä :)




1. Olen välillä auttamattoman saamaton, laiska ja viitsimätön.
Tuo tuulikaapin harmaa kylttikin on odottanut jo viikkokausia ripustamista ja 
vasta tänään sain aikaiseksi naputella sen paikoilleen. 
Ja aikaa meni pari minuuttia.

2. Nukun mieluiten kyljelläni.

3. Olen yökyöpeli ja aamutorkku.
Saan parhaiten asioita tehtyä myöhään illalla tai yötä myöten.
Se myös tarkoittaa, että aamulla nukuttaisi hyvin.

4. Tykkään laulamisesta.
Niin kuorolaulusta kuin karaokestakin.
En enää uskalla kuunnella bussissa korvakuulokkeilla musiikkia, 
kun olen kahdesti unohtanut missä olen ja ruvennut laulamaan kappaleen tahtiin..

5. Olen tehnyt Interrail-reissun yo-kirjoitusten jälkeisenä kesänä.
Onko sellaista systeemiä enää olemassakaan?
 
6. Lempijäätelömakuni on mansikka, 
mutta hyvin maistui tuo tänään kulhossani käväissyt toffee-kinuskikin.

7. En tykkää silittämisestä.
Muistin sen taas tänään kun levitin ruokapöydälle ison pöytäliinan 
ja piti kaivaa rauta esiin.

8. Tykkään lauta- ja korttipeleistä.

9. En juo lainkaan kahvia.
Kerran olen elämässäni joutunut sitä kupillisen juomaan, kun en kehdannut kylässä 
kieltäytyä  -kahvia oli jo kaadettu kuppeihin ja emäntänä vanha mummeli, 
jota en halunnut vaivata ja pahoittaa hänen mieltään. 
Olin koko loppupäivän helkkarin kipeä :o





10. Olen asunut elämäni aikana kuudessatoista eri asunnossa.

11. Asumismuodoista tutuiksi ovat tulleet niin kerrostalo, rivitalo, 
pienkerrostalo kuin omakotitalokin.

12. Harrastin nuorena keihäänheittoa, kuulantyöntöä ja lentopalloa.

13. Mustaherukkatee on lempiteemakuni.

14. Olen horoskoopiltani Vesimies.

15. Kammoksun sieniruokia.

16. Teemu Selänne, Pauli Hanhiniemi, Mikko Leppilampi,George Clooney... 
äh, ei varmaankaan tarvitse selitellä.

17. Olen koukussa lukuisiin hyviin sarjoihin:
Frendit, Good wife, Mustat lesket, Täydelliset naiset, Toisen kanssa, Greyn anatomia...

18. Harry Potter -kirjat saivat minut ilmestyessään hullaantumaan. 
Olen lukenut ne läpi useaan kertaan.



 19. Nämä valkoiset ruusut ovat ensimmäinen kukkakimppu, 
jonka ostin tänä vuonna.

20. En osaa ommella vaatteita tms.
Ompelukaavat yms ovat minusta samanlaista ja yhtä vaikeaa kuin avaruustiede.

21. Omistan vilkkaan mielikuvituksen.

22. Minulla on auto myynnissä.

23. Lempiaineitani koulussa olivat liikunta, englanti ja musiikki.

24. Olen perheen ainut lapsi.

25. Minulla on pari todella läheistä ystävää, joita pidän lähes sisarinani.

26. Haaveilin pienenä pikkusisaruksesta, koirasta, kissasta, hevosesta, moposta.. 
Mitään näistä ei tullut, joten aikuisena toivoin vähintään kahta lasta, 
otimme lemmikiksi herra Koiran ja mopokin löytyy. 
Kissasta ja hevosesta olen nauttinut kaverini luona.

27. Minulla on parhaillaan korujumi päällä.

28. Olen luonteeltani optimistinen pessimisti.

29. En ole koskaan leiponut itse voileipäkakkuja, eikä tämä juhlakevätkään tehnyt poikkeusta - Esikoisen yo-juhlien voileipäkakut on tilattu paikallisesta pitopalvelusta. 




Tämän hankalan haasteen päälle onkin hyvä lähteä herra Koiran kaveriksi ulos. Tällä hetkellä paistaa aurinko -välillä on tullut lunta aivan sakeana! Illalla on tulossa ihania ystäviä kylään saunomaan ja syömään. Tarjolle laitan salaattia ja broilerivuokaa, jälkiruuaksi uunitonta valkosuklaa-vadelma-rahkapiirasta. Jos piiras onnistuu, niin ehkäpä vinkkaan teillekin monikäyttöisestä ohjeesta, joka sopii mökkioloihin, kesähelteille tai vaikkapa raskauspahoinvointiin :)

Ja tietenkin se haasteen heitto eteenpäin meinasi unohtua... Olisi mukava kuulla paljastuksia vaikkapa Ericalta, Jenniltä ja Hanna-Riikalta. Toivottavasti otatte haasteen vastaan.

24 kommenttia:

  1. Johan oli monta totuutta laitettavana :) hyvinhän noita olitkin laitellut :)

    Ja kiitos jo etukäteen vinkatusta ohjeesta, mökillä olis varsin käyttökelpoinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piiras oli ihan syötävää ja kuvatkin on napsittu, joten sunnuntaina taidan vinkata tästä herkusta!

      Poista
  2. Kiitos Eija! <3 Tätä oli mielenkiintoista lukea, tuli paljon ihan uusia juttuja esiin. :) Nyt mulla onkin kaksi "pahaa" haastetta odottamassa; tämä ja kodin laiminlyöty tila... :D

    Ihanaa viikonloppua! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, kuulostaa pahalta tuo toinenkin haaste :-D
      Iloista viikonloppua ja reissua sinulle!

      Poista
  3. Kivoja paljastuksia!:) näitä on niin kiva lukea mut niin hankala keksiä!

    Kivaa iltaa ihanainen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilta oli oikein onnistunut ja maailma parantui neljän naisen voimin hurjasti! ;-)

      Poista
  4. Mielenkiintoisia asioita tuli esille. Itse olen opetellut juomaan kahvia kyläreissuja varten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet hurja! Mulle tuo yksi kerta oli niin kammottava, että enää en moiseen ryhdy :)

      Poista
  5. Kiva oli lukea näitä! Minä just äsken tein voileipäkakun jääkaappiin maustumaan, onhan siinä hommaa, onneksi yksi kakku riittää huomiselle ettei tarvinnut useampaa tehdä :) huomenna juhlitaan pojan synttäreitä :)
    Mukavaa viikonlopun jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voileipäkakkuja en ole koskaan kokeillut itse tehdä, seurannut vierestä kyllä. Otan varman päälle, enkä ryhdy niitä nyt harjoittelemaankaan :)
      Mukavia juhlia teille, toivottavasti päivänsankari on tyytyväinen päiväänsä!!

      Poista
  6. Kyllä näitä on kiva lukea - nytkin tuli monta uutta piirrettä sinusta;) Tuokin urheilijatausta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lapsena ja nuorena tuli puuhattua monenlaista, mutta ne ovat vuosien varrella jääneet.
      Iloista viikonloppua!

      Poista
  7. Nää haasteet on hauskoja !
    Kiva lukea paljastuksia :)
    Kivaa Viikonloppua !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva jos jotain uuttakin oli matkassa :)
      Hyvää viikonlopun jatkoa!

      Poista
  8. huh mikä homma keksia 29 asiaa... mutta hyvin selvisit ;)
    kauniit kuvat ! mmmm, jätskiä !!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sano muuta, kyllä aivonystyröitä pakotti miettiessä! Jätski oli niiiin namia :-P

      Poista
  9. Hauskoja vastauksia :D! Mä en pidä myöskään silittämisestä, hyi! Muutaman päivä taas lauta ja rauta seissyt tossa eteisessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, hyvä että joku muukin kuuluu silitysvastaiseen rintamaan :)

      Poista
  10. Kiitos. Nappaan ehdottomasti mukaani.

    Vitsit, meissähän on vaikka kuinka paljon yhteistä. Mäkin nukun kyljelläni, rrrrakastan Harry Pottereita ja omaan super vilkkaan mielikuvituksen. Ja se Greyn anatomia ♥, hih. Ihana sinä. Kivoja paljastuksia!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai ku kiva, koitappas sinäkin miettiä noita paljastuksia -hankala homma :)
      ihana kuulla, että samoja piirteitäkin löytyi <3

      Poista
  11. Ihana haaste, kiva oli lukea vastauksiasi! :) Samaistuin tuohon saamattomuuteen, mulla kans tietyt asiat jää viikoiksi tai jopa kuukausiksi roikkumaan.. Tietysti monesti se on ajanpuutteestakin johtuvaa, mut usein vaan sitä, ettei saa itseään niskasta kiinni. Ja mä tykkään myös laulamisesta, karaokevehkeet löytyy kotoa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa, että löytyi samoja juttujakin! :)
      Mikä siinä onkin, että joskus asiat vaan jäävät pyörimään tekemättöminä.. :o

      Poista
  12. Vähän jälkijunassa täällä kommentoin, kun palasin vasta eilen reissusta ja nyt koitan näitä blogeja kahlata läpi. Ihan mahtavia paljastuksia, kiva kun otin hankalan haasteen vastaan. Ihan uusia juttuja sinusta, näitä on niin mukava lukea! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, olet palannut :-D
      Kiva, jos tuli uusiakin juttuja..

      Poista

Ihanaa, jos jätät jälkeesi pienen kommentin tai viestin!

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.